Søgemaskineoptimering

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er tiltag, man foretager for at fremme et websites placering i søgemaskinerne. I søgeresultaterne skelnes der mellem betalte annoncer (sponsorerede links) og de organiske resultater, som er gratis.

Eksempel på søgemaskineoptimering

De organiske søgeresultater optager størstedelen af pladsen i Googles søgeresultater, og her kan der ikke købes eller direkte betales for en placering. Der findes dog teknikker og regler for at gøre sitet relevant og interessant for Googles søgemaskine og dermed få gode placeringer.
Søgemaskineoptimering drejer sig om benytte disse teknikker for at opnå prominente placeringer.

Hvorfor skal du lave søgemaskineoptimering?

Hvis du ikke har en strategi for at tiltrække relevante besøgende fra søgemaskinerne, især Google, går du glip af en stor kilde til mere forretning.

Søgemaskineoptimering er et af de mest omkostningseffektive marketingværktøjer du kan benytte. Det skyldes bl.a. at de besøgende du kan få via søgemaskinerne, i sagens natur, aktivt leder efter det du kan tilbyde, samtidig er de ofte langt fremme i beslutnings-/købsprocessen. De er derfor på et optimalt stadie for bearbejdning.

Søgemaskineoptimering er et af de mest omkostningseffektive marketingværktøjer du kan benytte.

I dotDK Media forstår vi os på internettet. Vi ved, hvordan søgemaskinernes algoritmer fungerer, hvilke tiltag der virker, og hvilke der ikke gør. Men vigtigst af alt ved vi, at vores opgave er, at skaffe dig mere forretning. Alt hvad vi foretager os, er målrettet mod at skaffe dig flere leads eller salg.